الأحد، 6 سبتمبر 2009

سجدة الشكر


ان العبد اذا صلى ثم سجد
سجدة الشكر
فتح الله تعالى الحجاب بين العبد وبين الملائكة
فيقول: يا ملائكتي انظروا الى عبدي أدى فريضتي
وأتم عهدي ثم سجد لي شكرا على ما أنعمت به عليه
ياملائكتي ماذا له ؟
فتقول الملائكة : ياربنا رحمتك
ثم يقول الله تعالى : ثم ماذا له ؟
فتقول الملائكة : يا ربنا جنتك
فيقول الله تعالى : ثم ماذا ؟
فتقول الملائكة : ياربنا كفاه ماهمه
فيقول الرب تعالى : ثم ماذا ؟
فلا يبقى شيء من الخير الا قالته الملائكة
فيقول الله تعالى : ياملائكتي ثم ماذا ؟
فتقول الملائكة ياربنا لا علم لنا
فيقول الله تبارك وتعالى :
لأشكرنه كما شكرني وأقبل إليه بفضلي وأريه رحمتي



تقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال
وهدانا الى خير ما يحب ويرضا
اللهم آمين

هناك 3 تعليقات:

شهيدة الاسلام يقول...

الحقيقه موضوع يا هايل يا ميدو
والحقيقه انا اتعلمت منه كتير لأن انا عمرى فى حياتى الحقيقه ماسجدت
سجده شكر كنت بقول الحمد لله وبس ربنا يخليك لينا يا احمد
وبعدين انا عايزه اوضحلك حاجهمهمه اوى
هوه انت ليه بتكتب مواضيهكتيييير كده ورا بعض احنا مابنبقاش عارفين نرد على ايه بالظبط واكيد فى ناس كتيييير بيكسلو يقرأو ده كلو وسلملى على ماماتك جامد وقولها احنا اسفين بجد وهيا هاتفهم

ahmeD elsaDany يقول...

mashy

ahmeD elsaDany يقول...

ywsal